Voorbeelden van geschillen vatbaar voor bemiddeling
Bemiddeling in zakelijke geschillen
U heeft een geschil met Uw leverancier, bvb. omtrent het aantal, de levering, de termijn, de kwaliteit van de geleverde produkten of diensten ?
U heeft een geschil met een klant of consument en U vindt het belangrijk om die klant voor de toekomst niet te verliezen ?
Uw collega's of concurrenten doen U naar uw gevoel oneerlijke concurrentie aan, en U wil een openlijk gevecht vermijden door in dialoog te gaan middels bemiddeling ?
Een contract moet worden herzien, maar partijen lijken op het eerste gezicht weinig geneigd
toe te geven ?
Zijn er conflicten tussen aandeelhouders, bestuurders, vennoten of zaakvoerders van de firma of vennootschap die voor spanningen zorgen ?
Heeft U een zaak overgenomen of overgelaten en is daarbij onpartijdige hulp welkom ?
Zijn er problemen in verband met de waardering van activa, passiva of andere vermogensbestanddelen ?
Bovenstaande voorbeelden zijn slechts een aantal van de mogelijke geschillen die aanleiding geven tot bemiddeling.Bemiddeling is aangewezen in nagenoeg elke situatie waar de lange-termijnrelatie tussen partijen van belang is.
Waar de partijen belang hechten aan hun wederzijds imago en een rustige manier om het conflict op te lossen, zonder dwang
|